wtorek, 3 września 2013

Polska okiem Brytyjki.

W moje ręce wpadło ostatnio kilka nowości zakupionych przez naszą bibliotekę. Jedna z książek mnie zaskoczyła - była to Córka Magdy Catrin Collier. Nieznana mi brytyjska autorka przedstawiła w swojej książce historię Heleny, tytułowej córki Magdy; która wyrusza w podróż do Polski by odkryć, kim tak naprawdę była jej matka, i kim właściwie jest ona sama. Powojenne oblicze Polski jest raczej przerysowane, ale zawiłość losów głównych bohaterów odwraca uwagę od tych nieścisłości. Dodatkowym "bonusem" jest ujęcie w treści książki działalności Lebensborn -organizacji SS, o której może i wcześniej słyszałam, ale dopiero lektura wspomnianej książki uświadomiła mi jej znaczenie. Polecam.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za Twój czas poświęcony mojemu wpisowi :)