czwartek, 1 marca 2018

Czytane w lutym


Zapraszam na kolejny wpis o książkach :)







 100 sukienek. Jeśli duch istnieje.

Choć wiek nastoletni mam już za sobą, książkę przeczytałam jednym tchem.
Bez wahania polecam serię 100 sukienek wszystkim młodszym czytelniczkom. Barwne opisy, sympatyczni bohaterowie i wyjątkowy klimat, przesycony magią i tajemnicami na pewno zachwycą nie jedną dziewczynkę!







 Ten jeden dzień

Początkowo wydawało mi się, że to taka lektura młodzieżowa, wszak główna bohaterka dopiero co rusza na studia.
Ale z biegiem czasu przekonałam się, że jej historia jest uniwersalna.
"Rodzimy się w jeden dzień. Umieramy w jeden dzień. W jeden dzień możemy się zmienić. I w jeden dzień możemy się zakochać. Wszystko może się zdarzyć w ciągu zaledwie jednego dnia." - w ciągu jednego dnia dawna Allyson umiera i rodzi się jej nowa wersja, choć mija sporo czasu, zanim to nowe ja uda się jej odnaleźć.




Przeczytałam też dwie książki Bondy.



Sprawa Niny Frank - Kto zabił?  Tworzenie profilu i szukanie sprawcy to domena Huberta Meyera, którego nie polubiłam. Za to komendant Kula rodem z filmów "U Pana Boga za piecem" "zrobił" mi lekturę.
Wstawki paranormalne to też nie moja bajka, sumując - nie zachwyciłam się.




 Florystka

 No i nie zostanę fanką Huberta Meyera.
Nie jest to typ bohatera, za jakim bym przepadała, ale talentu nie sposób mu odmówić. No i zdecydowanie zyskuje w mych oczach, mając psa i kota :)
Fabuła wciąga, można gdybać i podążać za śledztwem, choć Autorka - jak to w życiu, nieraz daje nam mylne tropy.





Gdzie jesteś?

Marc Levy to jeden z moich ulubionych autorów.
Każda jego książka niesie za sobą refleksje, chwilę zastanowienia nad bohaterami i wydarzeniami.
Nie inaczej jest teraz - mimo, że nie polubiłam głównej bohaterki za jej zachowanie, tak poniekąd ją rozumiem, i czy właściwe jest mi ją oceniać?
Rezygnacja z miłości - czy ma sens? Czy sama bym tak postąpiła? Raczej nie.





 Życie ma smak pomarańczy

Książka ciepła, przyjemna.
Autorka zręcznie splata historię współczesną z wydarzeniami z przeszłości, które finalnie się łączą.
Jednak mimo 300 stron czuje się niedosyt, bo losy głównej bohaterki można by jeszcze rozwinąć.
Przepyszne opisy wypieków, nie można tej książki czytać z pustym brzuchem :)





 Płótno

Czy można być szczęśliwym, gdy jest się chorym?
Główna bohaterka stwierdza, że nie. Nie może być szczęśliwa i spełniona, gdy w wypadku traci władzę w dłoni. Dopiero pomoc rehabilitanta uświadamia jej, że można być szczęśliwym, gdy zaakceptuje się swoje ograniczenia i odnajdzie szczęście w prostych gestach, chwilach.
Bardzo ciepła i mądra lektura, która przypomina czytelnikom, żeby dostrzegać szczęście w prostych rzeczach.





 Górnicy PL

Książka jest uzupełnieniem serii telewizyjnej o tym samym tytule.
Bardzo się cieszę, że przybliżona została praca pod ziemią - ciężka, niebezpieczna, wymagająca. Ten świat może odpychać albo fascynować - i ja zdecydowanie jestem nim zafascynowana. Może nie na tyle, żeby samej podjąć się takiej pracy, ale poznać go i zrozumieć - to tak.

Mówi się - praca jak każda inna - i w jakiś sposób to racja, bo do każdej pracy trzeba się przygotować, znać się na niej. Jednak ta ciągła szczypta niepokoju się utrzymuje - tak jest zawsze, gdy człowiek chce okiełznać naturę. Nie można zapominać, że jest ona potężna. Czym jest malutki człowiek, setki metrów pod ziemią...
Historie górników poruszają, czasem wywołują uśmiech, czasem przerażenie. Zapadają w pamięć i zostawiają ślad.

Jedyny minus jak dla mnie - za mało zdjęć. Ale zawsze można obejrzeć ponownie program w telewizji :)





 I wtedy to się stało

Taka miłość się nie zdarza.
Gdzieś musi tkwić haczyk. Coś na pewno się zdarzy, i szczęście runie...
I faktycznie, dzieje się coś, co każe na nowo uczyć się miłości do ukochanego człowieka.
Są tu fragmenty bardzo wzruszające, są też bulwersujące. Czytelnik może się zastanawiać, czy postąpiłby tak jak główna bohaterka.
Historia trudna, warta przeczytania i zastanowienia się - czy ja też byłbym w stanie tyle zrobić dla ukochanej osoby?





 Cash

Obawiałam się, że będzie to tanie, erotyczne romansidło. Zaskoczyłam się pozytywnie - historia była zabawna, lekka, przyjemna i czytała się bardzo szybko, a bohaterowie wydali się mi sympatyczni.







Dwie książki Hoover
November 9Confess

Historie mogą się wydawać sztampowe, ale tak to jest przy literaturze obyczajowej. Ja osobiście taki typ książek lubię, a czytanie ma być przyjemnością.
Podczas czytania serce momentami wali jak oszalałe, by za chwilę rozpaść się na kawałki. Autorka ma dar - jej książki wzbudzają wiele emocji, jak nikt umie opisywać zakochiwanie się. Losy bohaterów zwykle wydają się banalne, aż okazuje się, że każdy ma swoją historię, drugie dno.
Czyta się jednym tchem.





 Kameliowy ogród

Sam pomysł na książkę bardzo fajny - dwie bohaterki, które dzieli kilkadziesiąt lat, obie łączy zagadka związana z kameliami.
W związku z tajemnicami napięcie wciąż rośnie, jednak czegoś mi zabrakło - oba wątki są nieco pobieżne. Losy głównych bohaterek mogłyby być opisane bardziej, co pewnie wpłynęłoby znacznie na ilość stron ;)


Pierwszy raz w życiu zmierzyłam się też z audiobookiem
Luz. I tak nie będę idealna 
Lektura obowiązkowa dla każdej kobiety.
Świetny styl, przykłady z życia wzięte - prawdziwe, z którymi możemy się utożsamiać.
Jjako audiobook skutecznie przytrzymuje uwagę, czego się obawiałam - czy moje myśli nie odpłyną :)

3 komentarze:

  1. Ostatnią pozycję bym "przeczytała" w sumie też nie miałam do czynienia z audiobookami.
    Kochana kiedy Ty znajdujesz na to czas? Ja przy moim Diabełku to do WC bardzo nie mogę na spokojnie iść... :(

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja też tak mam, ale nawet największe psotniki idą kiedyś spać 😆
    Kwestia organizacji. Nie sprzątam, nie oglądam nic, tylko czytam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetne pozycje. Polecam sięgnąć też po "Dziewczyny chcą się zabawić", mnie zauroczyła :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za Twój czas poświęcony mojemu wpisowi :)