wtorek, 4 września 2018

Czytane w sierpniu

Zapraszam na kolejne zestawienie książkowe


Ugly love


Według mnie to nie jest najlepsza powieść tej Autorki.
Wątek miłości od pierwszego wejrzenia mamy zamaskowany, boskim bo boskim, ale jednak seksem bez zobowiązań. Pikantnie, owszem. Może za dużo jak dla mnie. Romantyczką jestem, w życiu nie poszłabym na taki układ jak główna bohaterka.


-------------------------------------------------


Nieznane więzi natury




Kiedy zaczynałam czytać tę książkę, zastanawiałam się, czy będzie dobra. W końcu to już kolejna publikacja tego autora w krótkim odstępie czasu, a tematyka zbliżona jest do poprzednich tytułów. Ileż można pisać o naturze?
Obawy były niesłuszne, bo lektura mnie porwała! Rewelacja! Mnóstwo ciekawostek podanych w zrozumiałym języku. Uwielbiam takie książki - natura wciąż daje nam szanse na zaskoczenie.




-------------------------------------------------



Codziennie fit

W przyjemnym stylu i przede wszystkim poprawnie merytorycznie przedstawiono najistotniejsze fakty - co zrobić, żeby wreszcie być fit! I to tak fit na całe życie, a nie że do fotek na instagrama.

Jak się do tego zabrać, jak wyliczyć swoje zapotrzebowanie kaloryczne, przykładowe posiłki, przepiękna część o ćwiczeniach - prosto, konkretnie, z przykładami. Tego było mi trzeba.
Gdy motywacja ucieka, gdy chcesz coś zrobić, ale nie wychodzi. Bez nadmiaru motywacyjnego lukru, mądrości wszechświata - a szczerze, od serca.
Bardzo polecam! Mnie zmobilizowała, może Ciebie też zachęci do zmian.



-------------------------------------------------



Mózg rządzi
Kocham takie książki.
Wydaje Ci się, że w szkole dowiedziałeś się dość o tej najważniejszej części naszego ciała - i niby wiesz, że jest odpowiedzialna za wszystko.
Ale czy kiedykolwiek zastanowiłeś się nad tym dłużej?
Ta książka w prosty sposób opisuje cuda, jakie mózg z nami wyczynia.
Pamięć, uczucia, wspomnienia, funkcje motoryczne i fizjologiczne, smaki i zapachy. Absolutnie wszystko! Wszystko zależy od mózgu.

"W chwili porodu mózg nie jest w pełni ukształtowany, nawet wtedy, kiedy przychodzimy na świat w terminie. Rozwija się w interakcji z innymi. (...) Dzieci uczą się, kiedy stawiają pierwsze kroki, widzą uśmiech, lub kiedy upadając, słyszą słowa pociechy. Nauka powoduje, że w mózgu tworzą się setki tysięcy nowych połączeń nerwowych. (...) Dwa pierwsze lata życia są absolutnie kluczowe dla wszystkich nowych połączeń nerwowych. Te, które nie są wykorzystywane, giną."

Polecam wszystkim, nie tylko miłośnikom literatury popularnonaukowej. Język tej książki jest na tyle zrozumiały, że z jej lekturą nie będziecie mieli kłopotu. Nie zostaniecie zbombardowani fachowym nazewnictwem, a przejrzyste ilustracje dodatkowo wspomagają zrozumienie tematu.



-------------------------------------------------



It ends with us
Piękna historia, wyciskająca z oczu łzy.
Trudna tematyka przemocy rodzinnej, okraszona piękną miłością, która jednak ma w sobie wady.
Wyjątkowa książka tej Autorki, dedykowana jej matce.
Naprawdę warto, nawet jeśli nie lubi się romansideł.


-------------------------------------------------




Bóg nie jest automatem do kawy
Bardzo fajna lektura.
Część książki to opowieść o życiu księdza Czendlika - a że pochodzi on z mojego regionu, super mi się to czytało.
Dalsza część dotyczy wiary, stanu Kościoła katolickiego w Czechach, a także po prostu życia. I nie ma tu górnolotnych myśli, a sama prawda. Podana w przyjazny sposób, przystępny i ciepły.

Dla mnie jest to książka w pewien sposób bliska - do mojej rodzinnej parafii przez lata przyjeżdżał polski ksiądz, pełniący posługę w Czechach - ta tematyka była mi nieco znana. Drugą sprawą jest fakt, że mieszkam na pograniczu z Czechami i Słowacją, i choć w górach, blisko Polski ta wiara jeszcze jako tako się trzyma, tak wiem, że wygląda to nieco inaczej niż u nas.



-------------------------------------------------


Napisz do mnie
Ja to chyba za młoda jestem na tą lekturę, wszak dotyczy ona losów ludzi po 40, którzy już pewien bagaż emocji i zdarzeń ze sobą mają...
Ale czytając tę książkę, miałam wrażenie, że to wszystko jest mi już znane, że już to gdzieś czytałam - czuć taką więź, bliskość, więc czyta się dalej. Do końca.
Czekam na drugi tom, chętnie dowiem się, jak kończy się ta historia.



-------------------------------------------------




 Zanim zostaliśmy nieznajomymi
Książka idealna na odstresowanie po cięższych lekturach.
Love story - młodzi ludzie poznają się na studiach, zakochują się w sobie, a potem - niedopowiedzenia, uniki, w końcu rozstanie; i tak trafiamy w teraźniejszość - 15 lat później.
Ich drogi ponownie się przecinają. Przeszłość zostaje zdemaskowana, a oni dostają szansę na miłość.

Bardzo fajny styl - szkoda, że inne powieści tej autorki nie zostały przetłumaczone na język polski, bo bez wahania bym się skusiła.




-------------------------------------------------




Prawdziwa historia miłości

Nie do końca wiem, jaką opinię wydać tej książce.
Nietypowa - bo to niby historia dwojga zakochanych, a przeplatana jest psychologicznymi wstawkami dotyczącymi związków.
Stwierdzam, że to chyba bardziej lektura dla młodych małżonków, a nawet singli. Każdy znajdzie w niej coś dla siebie.
Mamy tu rozdziały o małżeństwie jako takim, o byciu małżonkiem - rodzicem, a nawet o zdradzie.

3 komentarze:

  1. Ciekawe tytuły i po ten mózg muszę chyba sięgnąć ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Sporo książek udało Ci się przeczytać, u mnie czas wakacyjny jakoś nie obfitował w okazje do czytania. Mam nadzieje że nadrobię w jesienne wieczory. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Asiu sporo przeczytanych i to o ciekawej różnej tematyce :)
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za Twój czas poświęcony mojemu wpisowi :)