czwartek, 22 maja 2014

Ciasto z rabarbarem.

Dziś zapraszam Was na kolejny wpis w kategorii Smaki dzieciństwa.
Aktualna pora roku od zawsze kojarzy mi się z ciastem rabarbarowym, które piekła moja Mama. W naszym domu tego przepisu nie mogło zabraknąć i co roku choć raz muszę upiec to ciasto.
Przepis jest bajecznie prosty :)

Składniki:
umyte i pokrojone na kawałki (ok.2cm) łodygi rabarbaru
4 jaja
200g cukru
300g mąki pszennej
250g masła lub margaryny
1 łyżeczka proszku do pieczenia
kubeczek śmietany 18% - ok.200 - 250g

Białka jaj ubijam na pianę.
Masło (miękkie) ucieram z cukrem i żółtkami do połączenia. Następnie dodaję na przemian śmietanę i mąkę wymieszaną z proszkiem. Do powstałej masy dodaję pianę z białek i całość delikatnie mieszam, tworząc jedną masę. Masę wykładam na wyłożoną papierem bądź wysmarowaną blaszkę (u mnie 25x35cm), na masie układam kawałki rabarbaru i całość wędruje do nagrzanego piekarnika (ok.180°C). Ciasto piekę do "suchego patyczka", ok. 20-25 min, może dłużej - nie patrzyłam na zegar :)

Ostudzone ciasto posypałam cukrem pudrem dla podkreślenia smaku i gotowe :)


18 komentarzy:

  1. wygląda smakowicie:) ja właśnie wczoraj piekłam drożdżowe z rabarbarem i truskawkami:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja dziś usilnie szukałam truskawek w lokalnych sklepach i nie znalazłam - a też miała ochotę na takie połączenie smakowe :)

      Usuń
  2. Mniam! Idealnie na deserek po obiedzie :)))))

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciasto wygląda super :)
    Pięknie tu u Ciebie :) Zostaję na dłużej :)

    OdpowiedzUsuń
  4. O!Dawno nie robiłam nic z rabarbarem.

    OdpowiedzUsuń
  5. A ja dzisiaj dzisiaj upiekę podobne, właśnie kupiłam rabarbar:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo ono apetycznie wygląda:).

    OdpowiedzUsuń
  7. Ależ smakowicie wygląda;))) Na pewno wypróbuję, bo bardzo lubię rabarbar
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  8. Smacznie się prezentuję :)

    OdpowiedzUsuń
  9. mmm pysznie wygląda :) bardzo lubie z rabarbarem ale niestety nie potrafię piec :P :(

    OdpowiedzUsuń
  10. A wiesz, że nigdy nie jadłam ciasta z rabarbarem? :( A ten kawałek wygląda tak smakowicie!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za Twój czas poświęcony mojemu wpisowi :)